- מלאכת צד
- מלאכת גוזז
- מקלקל בחבורה ובהבערה – חלק ב', מלאכה שאינה צריכה לגופה ומלאכת מבעיר
- מקלקל בחבורה ובהבערה – חלק א'
- מלאכת כותב – חלק ב'
- מלאכת כותב – חלק א'
- מלאכות בונה ומכה בפטיש
- מתעסק – חלק ב'
- מתעסק – חלק א'
- סוגית 'אינו מתכוון' – חלק ב'
- סוגית 'אינו מתכוון' – חלק א'
- מלאכות 'על-מנת'
- מלאכת מבשל
- מלאכת לש
- מלאכת טוחן
- מלאכת בורר – חלק ב'
- מלאכת בורר – חלק א'
- מלאכת מעמר
- סחיטה בשבת – השלמה למלאכת דש
- מלאכת דש – חלק ב'
- מלאכת דש – חלק א'
- מלאכת קוצר
- מלאכת חורש
- מלאכת זורע
- אבות ותולדות
שבת עה: "ת"ר הצד חלזון – ציבעיה"
בירור מהות היתר "דבר שאינו מתכוון" בכל התורה כולה. על-פי דבר זה, מהו האיסור ב"פסיק רישא", ואיפה הגבולות והגדרים של איסור זה. שתי הבנות עקרוניות בראשונים מדוע "פסיק רישא" שולל היתר של "אינו מתכוון", ודיון בהשלכות של ההבנות הללו.
מקורות:
שבת עה:, רש"י ותוספות שם. קלג. "אמר מר… דליכא אחר", ר"ח ד"ה "מודה רבי שמעון". רמב"ם הלכות שבת פרק א' הל' ה'-ו'.
פסחים כה: – מחלוקת רבי יהודה ורבי שמעון שם. שבת כט: תוספות ד"ה "ובלבד", ר"ן חולין לב. (בדפי הרי"ף) על "בת תיהא".
מחלוקת רע"א וט"ז המובאת בבה"ל סי' רט"ז סע' ג'.
כריתות כ: דברי רב אשי ורש"י עליו.